Posted on: 14 lokakuun, 2021 Posted by: Pieter Fred Comments: 0

Matkustaminen on ihanaa ja hauskaa, kunnes sinun on suunniteltava koko matka. Silloin vietät tunteja tuntien jälkeen laskien numeroita, etsien parempia tarjouksia sekä soitellen hotelleille ja lentoyhtiöille. Mutta kuten kaikki muutkin toimialat, myös matkailuala voi hyödyntää teknologiaa, erityisesti keskustelubotteja, jotka auttavat tekemään siitä helpompaa ja kätevämpää.

Mitä keskustelubotit itse asiassa ovat? Keskustelubotit hyödyntävät tekoälyä ja niiden tarkoituksena on parantaa asiakaskokemusta.

Robot, 3D, Print, Wallpaper, Ai, Machine, Robotic

Ne ovat ohjelmia, jotka on suunniteltu käyttämään keskustelurajapintoja ihmisten kanssa keskustelemiseen. Keskustelubotit on suunniteltu tarjoamaan reaaliaikaista tietoa ilman tarvetta puhua yrityksen edustajan kanssa. Mitä muuta keskustelubotit voivat tehdä matkailualan parantamiseksi? Otetaan selvää!

Ajallisesti tehokkaita

Mikään ei säästä aikaa kuin keskustelubotti. Näe se näin – sen sijaan, että odottaisit pidossa lukemattomia tunteja yrittäessäsi keskustella edustajan kanssa, keskustelubotti antaa sinulle kaikki tarvitsemasi vastaukset nopeasti. Ne ovat tekoälyllä toimivia, joten ne on muotoiltu antamaan sinulle reaaliaikaisia vastauksia ja ovat mahdollisimman yksityiskohtaisia. Koska matkailuala on ajasta riippuvainen – kuten esimerkiksi lentolippuja varatessa – annetut tiedot ovat varsin hyödyllisiä.

Parantaa asiakaskokemusta

Mukavuus on kaikki kaikessa matkustamisessa. Asiakkaat haluavat tietoja, kun heillä itsellä on aikaa eikä tämä ole välttämättä aina mahdollista, kun ollaan tekemisissä ihmisten kanssa. Keskustelubotit ovat käytettävissä vuorokauden ympäri ja tämä on vaikeaa ihmisten kanssa. Teknologisesti osaavat asiakkaat voivat saada kaikki tarvitsemansa tiedot käsiinsä milloin tahansa. Ja mikä parasta, heidän saamansa tiedot ovat tarkkoja ja yksilöllisiä, mikä auttaa asiakkaita saamaan hyvää reaaliaikaista tietoa.

Vähentää matkailuyritysten maksuja

Perinteisesti matkailuyritykset ovat joutuneet palkkaamaan asiakaspalvelun asiantuntijoita, jotka hoitavat kaikki asiakkaiden kyselyt. Vaikka tämä toimi jonkin aikaa, se osoittautui kalliiksi ja joskus myös tehottomaksi. Keskustelubottien avulla matkanjärjestäjät voivat kuitenkin päästä eroon näistä yleiskuluista, sillä heidän tarvitsee vain rakentaa hyvä keskustelubotti ja päivittää sen tietoja aika ajoin. Asiakkaat saavat kaikki kysymyksensä käsiteltyä, ja yritykset saavat pitää yleiskulut kurissa.

Reaaliaikainen palaute

Botit keräävät tietoa paremmin kuin ihmiset. Matkan jälkeen botti voi sitouttaa asiakkaita lähettämällä palautelomakkeita. Asiakkaat antavat kaikki tiedot matkoistaan ja kokemuksistaan. Näin matkatoimistot saavat reaaliaikaista palautetta, ja ne pystyvät hoitamaan seuraavat matkat paremmin. Asiakkaat toisaalta saavat heidän ongelmansa käsiteltyä ja matkailuala vain paranee. Tämän lisäksi matkatoimistot voivat korjata paljon tietoja, joita ne sitten käyttävät käyttäjäkokemuksen parantamiseen, tietojen personointiin ja markkinointikampanjoiden parantamiseen.

Keskustelubotit ovat parempia ihmissuhteiden hallitsijoita

Usko tai älä, koneet käsittelevät asiakasta paremmin kuin ihminen. Ihmisillä on tunne-elementti, jota keskustelubotilla ei ole. Se vaatii vain harkittua esiohjelmointia, joka pitää asiakkaat mukana ja syöttää heille hyödyllistä tietoa. Keskustelubotit voivat esimerkiksi lähettää muistutuksia, näyttää asiakkaille lähellä olevia paikkoja ja nähtävyyksiä sekä eri kuljetusvaihtoehtoja. Lopulta asiakkailla on kumppani mukana matkareitin jokaisessa vaiheessa.

Poistaa vaativan ja aikaa vievän taustatutkimustyön

Matkustajat tarvitsevat paljon tietoa, kun he suunnittelevat matkojaan. Koska jokaisen matkailijan suunnitelma on erilainen, tietojen on oltava valmiina ja käden ulottuvilla. Esimerkiksi rahapelimatkailu on valtava sektori matkailualalla ja se kattaa tuhansia turisteja vuosittain. Koska se on ainutlaatuinen sektori, pelaajat haluavat nauttia uskomattomia kokemuksia ja tunteita vieraassa maassa. Useimmat käyttävät aikaa etsiäkseen parhaita pelikohteita. He käyttävät lukemattomia tunteja tutkimustyöhönsä ja tässä keskustelubotti astuu kuvioon.

Keskustelubottien avulla nämä pelaajat ja monet muut matkustajat saavat kaikki tarvitsemansa tiedot yksinkertaisesti vain keskustelemalla botin kanssa. Botti kertoo heille kaiken, mitä heidän tarvitsee tietää jokaisesta kohteesta.

Keskustelubotit pystyvät käsittelemään kaikenlaisia asiakkaita

Aloitetaan sanomalla, että keskustelubotit voidaan esiohjelmoida monikielisiksi, mikä on uskomaton etu matkailualalla. Matkustajat tulevat eri puolilta maailmaa, ja se, mikä tarjoaa ainutlaatuisen edun matkailuyrityksille, on kieli. Eri ihmiset puhuvat eri kieliä, ja tämä voidaan ratkaista yksinkertaisella keskustelubotilla. Matkayhtiön tarvitsee vain hankkia keskustelubotti eri kielillä ja se hoitaa loput. Kuvittele olevasi vieraassa maassa, jossa he puhuvat eri kieltä, mutta käytössäsi on keskustelubotti, joka puhuu ymmärtämääsi kieltä? Se on yksinkertaistettua matkustamista, joka voidaan saavuttaa vain keskustelubottien avulla.

Myynnin kasvu

Tutkimusten mukaan suurin osa matkailijoista on nykyään riippuvaisia verkossa olevista matkareiteistä. Kun matkustajat voivat suunnitella matkansa keskustelubotin välityksellä vaivattomasti, he tulevat todennäköisesti käyttämään samaa menetelmää tulevaisuudessakin. Tämä tarkoittaa lisää bisnestä matkayhtiölle. Kaiken kukkuraksi, kun joku on tyytyväinen palveluihin, hän todennäköisesti ohjaa ystävänsä samoihin palveluihin, jotka kääntävät matkatoimistojen bisneksen kasvuun. Tekoälyä käyttävissä keskusteluboteissa on kyse tehokkaiden asiakassuhteiden lisäämisestä paremman ja tehokkaan palveluntarjonnan kautta. Tämä puolestaan auttaa lisäämään myyntiä matkailuyrityksille.

Saatavuus

Kun matkustat eri puolilla maailmaa, aikavyöhykkeet voivat olla melko haastavia varsinkin, jos matkatoimisto sijaitsee eri aikavyöhykkeellä. Mutta keskustelubottien myötä kaikki on muuttumassa, koska ne ovat käytettävissä ympäri vuorokauden. Jos jäät jumiin vieraaseen maahan ja matkatoimistosi edustaja on todennäköisesti nukkumassa, keskustelubotti on paikalla antamassa kaiken tarvitsemasi tiedon ilman sähläystä. Silloinkin kun teet suunnitelmia, voit aina kääntyä keskustelubotin puoleen ja saat siltä kaikki tarvitsemasi tiedot milloin tahansa. Koska keskustelubotit ovat käytettävissä koko ajan, ne mullistavat matkailualaa, koska ne voivat antaa ihmisille kaiken tiedon milloin tahansa. Tämä minimoi matkatoimistojen toimintakustannuksia, koska niiden ei tarvitse palkata ihmisiä pyörittämään yritystä 24/7.

Viimeiset mietteet

Matkailuala on ollut vahvasti inhimillisen pääoman varassa. Matkailuyritykset ovat vuosien varrella olleet täysin riippuvaisia siitä, että ihmiset pyörittävät firman käytännön puolta. Vaikka tämä on ollut hyvä asia, myös ongelmia on esiintynyt, kuten tehottomuutta ja kielimuureja, jotka ovat haitanneet alan sujuvaa toimintaa. Mutta keskustelubottien käyttöönoton myötä tehottomuus on menneisyyttä.

Keskustelubotit käyttävät tekoälyä tarjotakseen reaaliaikaista tietoa ja ratkaisuja. Tämän ansiosta ihmiset voivat helposti kirjautua mille tahansa verkkosivustolle ja käyttää kaikkia tarvitsemiaan tietoja ajasta riippumatta. Yritykset säästävät huomattavasti ja matkustajat voivat nauttivat reaaliaikaisesta tiedosta.