Olen seurannut autoteollisuuden taloudellisia virikkeitä kiinnostuneena. Viisikymmentä vuotta sitten Yhdysvaltain autoteollisuus oli menestyksen huippu. Nyt kerran mahtava teollisuuden jäännökset revitään … kuin korppikotkat, jotka kopioivat kuolleen eläimen ruhon.

Joten kuka voittaa tässä kaikessa?

Tietysti lakimiehet tekevät … (voit lisätä vapaasti lakimiehesi vitsin tähän).

Lakimiesten lisäksi on olemassa pieni joukko yrityksiä, jotka hyötyvät autoteollisuuden myllerryksestä. Kerron sinulle kuka he ovat hetkessä.

Ensin katsotaanpa suosikki Dow Jones Industrial Average -komponentti … General Motors (GM).

Tyypillisellä autoteollisuuden tunnelmalla GM ylläpitää maailmaa uutisten näkemisellä. Yksi hetki he uhkaavat konkurssiin. Seuraavaksi he pääsevät sopimuksiin velanomistajien kanssa. Nykyään näyttää konkurssin olevan varmuus. Osakekaavio näyttää kahden vuoden ikäisten kirjoitusten lukemattomalta merkinnältä.

Yhdessä hetkessä alaspäin seuraavassa.

Yksi GM: n suurimmista kilpailijoista – Chrysler – on jo konkurssissa. Ford, kolmen suuren yksinäinen selviytyjä, näyttää olevan ohittanut myllerryksen. Tiedät jo, kuinka luulen Fordista. Löydät heistä viimeisimmän artikkelini “Aika ostaa Ford … oletko hullu?”

Ymmärtääksemme, mitä todella tapahtuu, meidän on tutkittava viimeisimmät uutiset autokaupoista.

Chrysler katkaisee noin 800 jälleenmyyjää. GM: t menevät lähes 2000 jälleenmyyjää. Ford on jo tehnyt likaisen työn. Viime vuosina he ovat vähentäneet yli 600 jälleenmyyjää. Huhut ovat, että heillä on vielä noin 100 nähtävyyssään.

Jälleenmyyjät suljetaan ympäri maata.

Mutta jälleenmyyntihäiriöt eivät rajoitu isoihin tuotemerkkeihin.

Myös muut pienemmät autokauppiaat kamppailevat ja sulkeutuvat. Ota vain nopea ajomatka muutaman kaupungin vanhemman autoalueen läpi. Näky on pelottava. Se on kuin aavekaupunki. Tyhjät erät, nousevat rakennukset … rikkakasvit.

Miksi pienemmät jälleenmyyjät sulkeutuvat?

Pienemmille jälleenmyyjille on kyse luotosta. Luottokriisin vuoksi autolainan saaminen on lähes mahdotonta. Jos kukaan ei voi saada lainaa, kukaan ei voi ostaa autoa. Lisää tähän asuntoihin, markkinoiden sulkemiseen ja työpaikkojen menettämiseen liittyvät huolet, ja sinulla on täydellinen myrsky, joka lyö pienempiä jälleenmyyjiä.

Joten kuka on voittaja tässä kaikessa?

Se on autopalveluyrityksiä.

Tutustu Monro-äänenvaimentimen jarruun (MNRO). Yhtiöllä on 720 myymälää, jotka keskittyvät autopalvelujen tarjoamiseen. He tekevät kokonaisen litanian asioita. Kaikki tauonkorjauksesta ilmastointipalveluihin.

Monilla autonomistajilla oli tapana saada ajoneuvojen palvelut jälleenmyyjältä …

Seuraavien kuukausien aikana, kun tuhannet jälleenmyyjät sulkevat kaupan, asiakkaat etsivät uusia paikkoja autolleen. Ja Monro on varmasti hakemassa joukon heistä.

Luota minuun, sitä ei tapahdu kerralla. Sulkeminen vie aikaa. Mutta lopulta muutto tapahtuu. Asiakkaat löytävät hitaasti tiensä palveluyrityksiin. Ja nämä yritykset näkevät paranevan tulojen kasvun ja tietenkin korkeammat katteet.

Monro on ollut melko juoksussa viime aikoina. Osake on lähellä 52 viikon huippuaan, 29,40 dollaria. Pidän sitä hyvänä merkkinä osakekannan vahvuudesta muuten heikossa taloudellisessa ympäristössä. Kaikki keskeiset liikkuvat keskiarvot viittaavat jatkuvaan liikkeeseen korkeammalle. Harkitse Monro-salkkuasi. Nouta se pullbacks … mutta älä odota liian kauan. Mielestäni tämä osake kauppaa yli 30 dollaria nopeasti.

Brian Mikes on Dynamic Wealth Report -lehden toimittaja, ilmainen sijoitusuutiskirje, joka tarjoaa sijoitusideoita ja uutisia, joita et voi saada valtavirran sijoituslehdistä. Brian ja hänen tiiminsä tuovat vuosikymmenien Wall Street- ja Piilaakson kokemuksen auttaa sinua löytämään kannattavia kauppaideoita, joita voit käyttää tänään.

This div height required for enabling the sticky sidebar